Underhåll oss

0
 

Bankkort?

0
Fick mitt bankkort förra veckan och igår fick jag min kod och så, så på torsdag tänkte jag åka in och fixa internetbanken så jag kan kolla saldot och sånt bra i mobilen. 

Innan hade jag ett likadant bankkort men det strulade och sånt så fixade ett nytt. Blir så skönt att ha det gjort...


Uppdaterar kanske när jag kommer hem om jag inte somnar, mina sömntider är helt efterblivna.



Skolan

0
Sitter på lektion och pratar med mina efterblivna kompisar. 
Vi har egentligen samhällskunskap och de arbetar med inlämningsuppgiften som jag redan lämnat in. Skönt att vara ett steg före ibland, haha. 
Sen ska vi äta vegetarisk buffé. 
Jag är jättehungrig, sugen på donken.





Godmorgon!

0
Idag tänkte jag bomba er med bilder på djur som jag har tagit. (Datum osv vet jag inte, haha)
 
 Maritza, en av de vackraste hästarna jag någonsin sett.
 
 En anka jag träffade på i en park!
 
 En anka i Helsingborg.
 
Min kanin Molle.
 
Min kanin Orchid som jag skänkte bort och min bästa kompis kanin Rut. (R.I.P)
 
 Orchid.
 
Orchid igen.
 
Laura.
 
Winnie och Diana.
 
Alla bilder har inte tipp-topp kvalité, 
men hoppas det duger!

#neat

2
 
Såhär ser mitt skrivbord på min laptop ut med hjälp av ett program som man kan ladda ner här;  http://rainmeter.net/cms/
 
Ett tips är att ladda ner Winrar eller/och 7zip (eller andra program som öppnar upp .zip och .rar filer)
Sen går du in på Deviantart.com och söker på Rainmeter och så hittar du massa olika teman osv.
 
Sen har du bara en vanlig bakgrundsbild som du kan låna från Google, haha.
Man kan söka på t.ex Wallpaper HD Cat eller liknande, beroende på vad du söker.
 
Detta är inget jätte igenomgående om hur man gör det, så googla om det så får du reda på ett och annat om det. Google is my best friend, tihi. Utan google hade jag antagligen varit jättefterbliven och allmänt oallmänbildad.
 
Haha, hoj!

#unproductive

0
Hej!
Idag har jag varit väldigt produktiv. Har inte gjort alls mycket.
Absolut inget livsförändrande heller för den heller. Inget som jag gör varje j*vla dag!
Har suttit vid datorn 95% av dagen, tagit rökpauser från mitt slitande liv, sovit, ätit mat med familjen 
och varit sur och bitter. Men nu är jag på bättre humör. 
 
Ligger i min säng och lyssnar på musik. Har ont i ryggen. MASSAGE, ANYONE?!
 
Nej, nu ska jag sluta slösa eran tid.
 
 

2013!

0
 
2013 har varit ett händelserikt år.
Jag har blivit vegetarian, vilket jag nu har varit i 55 dagar nu.
Jag har praoat på Naturbruksgymnasiet, väldigt roligt och lärorikt. Vi fick mjölka och så vidare.
Jag har varit på Ullared med min kära familj.
Jag har varit på dop för lilla, söta Albin, som föddes detta året.
Min nära kompis Nathalie (www.nattstad.se/nattchii) har fött en liten flicka som heter Thindra.
Jag har piercat mig.
Jag hade ett förhållande som gick åt helvete.
Jag flyttade till min kära fosterfamilj. (Blir ett år sen i Januari)
 
Kommer inte på så mycket mer.
Men som sakt, mycket har hänt, både bra och dåliga saker,
de har varit lärorika iallafall! Och jag är glad att allt har hänt.
 
Tack för allting som jag har fått vara med om!
Nu sparkar jag 2013 i arslet och vid 00:00 ska jag inviga det med lite schysst musik!
Hoppas ni har en bra kväll/natt. :)
 

Nyår!

0
Idag är det nyår. 
Jag ska spendera tid med familjen. Äta god mat och så vidare.
Fram till nu har jag inte gjort något produktivt what so ever.
Har jag dock inte gjort på de närmsta fem dagarna, har varit förkyld och halvt förlamad i hjärnan. Not literally.
Jag har jätteont i ryggen. Min dygnsrytm är skit. Har sovit konstigt hela förra veckan och måndag.
Idag skötte jag mig bättre för jag skulle pierca mig, men blir imorgon istället.
 
Igår höll jag på och fortsätta med mitt lilla projekt som jag har spenderat max 30 min på, haha.
Kan inte rita alls länge på en gång för blir förbannad av att sudda och ändra hela tiden.
Den är inte klar, men iallafall;
 
 
Note; Jag är inget proffs, jag gör det för det är roligt.
Har alltid gillat att rita, men har aldrig tatt tiden att träna på det.
 
Hoj!